This is the first album on the legendary Polish Jazz series, which
is dedicated to the Hammond organ, the godfather of the electronic
keyboards and probably the most significant new instrument, which
dominated Jazz and Progressive Rock in the late 1960s and early 1970s
(although available since the 1930s). Keyboardist Krzysztof Sadowski
belongs to the first post WWII generation of Polish Jazz musicians,
debuting in the 1950s and active on the local scene for many years. He
combined his love of Jazz and Rock, playing with the leading ensembles
of both genres with equal dedication and success. This album presents
his Hammond organ performances in two different environments: Side A of
the original LP captures him accompanied just by drummer Andrzej
Dabrowski and the duo moves through a Rocky set, which includes a
Beatles medley. Side B finds him accompanied by the Polish Radio Jazz
Studio Orchestra, led by saxophonist / composer Jan "Ptaszyn" Wroblewski
and featuring top Polish Jazz players, among them saxophonist Janusz
Muniak, bassist Bronislaw Suchanek, drummer Janusz Stefanski and many
others. This set is much closer to Jazz and features a beautiful version
of Krzysztof Komeda's ballad from "Rosemary's Baby".
Taste :
Krzysztof Sadowski - Heavy Rain From A Little Cloud
This is album of a little known album by German Jazz-Rock
ensemble Free Orbit, formed in Hamburg by vocalist / drummer Udo
Lindenberg, trumpeter Fred Christmann and American saxophonist Frank St.
Peter. The final lineup, which recorded this album, also included
vocalist Mike Brooks, trumpeter Heinz Habermann, trombonist Peter
Herbolzheimer, saxophonist Emil Wurster and bassists Hans Hartmann (who
also played the sitar) and Reiner Vogelei. There are also guitar parts
and female vocals present on the album, but their contributors remain
anonymous. The album presents ten original songs, all written or
composed or co-composed by Lindenberg and feature lyrics in English.
Contrary
to the ensemble's name or the album's title, the music has absolutely
nothing to do with Free Jazz and is all Jazz-Rock Fusion / Brass Rock
with a touch of Psychedelics and Funk, quite delightful and nostalgic.
The brass arrangements (by St. Peters) are all excellent and a bit a la
Blood, Sweat & Tears. In retrospect this is a delightful gem, almost
completely forgotten and definitely worth discovering. Apart from some
British Brass Rock ensembles, Free Orbit was one of the very few
representatives of the genre in Europe.
Το giallo(σημαίνει κίτρινο) έχει τις ρίζες του στη λογοτεχνία. Τις δεκαετίες
που ακλούθησαν το Β παγκόσμιο , κυκλοφορούσαν στην Ιταλία με μεγάλη απήχηση φτηνές
εκδώσεις αστυνομικών θρίλερ. Τα κίτρινα εξώφυλλα τους έδωσαν αυτή την ονομασία.
Οι Ιταλοί σκηνοθέτες του gialloάντλησαν από τα αστυνομικά μυθιστορήματα
του ξεχασμένου πια βρετανού συγγραφέα Εντκαρ Γουαλας , καθώς και από τα αμερικανικά
φιλμ νουάρ , μπολιάζοντας τα με τολμηρές δόσεις τρόμου η διαστροφής για να δημιουργήσουν
τις ιδιαίτερης αισθητικής αστυνομικές ιστορίες τους.
Ο Πρώτος υπεύθυνος για το ξέσπασμα που ακολούθησε ήταν ο Μάριο
Μπαβα.Τα “η κοπέλα που ήξερε πολλά” και “έξι γυναίκες για το δολοφόνο” είναι τα
πρώτα πραγματικά gialli..
Στη δεκαετία του 70 όμως δίνει τα σκήπτρα του ιταλικού σινεμά
τρόμου στον επίγονο του Νταριο Αρζεντο.. Ο Αρζεντο θα ασχοληθεί με το gialloκαι
το σπρώξει στη κορυφή με το “πουλί με τα Κρυστάλλινα Φτερά”. Αν και χρωστά πολλά
στον Μπαβα , θα εκσυγχρονίσει το είδος σκιαγραφώντας καταπιεσμένους χαρακτήρες της
διπλανής πόρτας και δημιουργώντας νέα σεναριακα μοτίβα. Μορικονε και Βιτορα
Στοραρο στη φωτογραφία ανεβάζουν σημαντικά τα στάνταρ της παράγωγης.
Οι περίτεχνοι τίτλοι , που συχνά ελάχιστη σχέση είχαν με την
ίδια την ταινία , δεν ήταν το μοναδικό κοινό στοιχείο των gialli. Αυτό που τα έκανε τόσο δημοφιλή ήταν
η γραφική βία και μ
ο έντονος ερωτισμός, με πανέμορφες γυναίκες συνήθως σε ρόλους
θυμάτων. Λαβυρινθώδη σενάρια συχνά περιείχαν αρκετές σκηνές γυμνού , σαδισμού ,
φετιχισμού η χρήσης ναρκωτικών , η τελευταία λέξη της μόδας που έντυνε τις πρωταγωνίστριες
και τα ψυχεδελικά soundtrackτων ταινιών αποτυπώνουν
την ατμόσφαιρα του 60 και του 70 το οποίο κάνει τις ταινίες πραγματικό ντοκουμέντο.
Ο Αρζεντο εμπνεύστηκε το περίφημο στιλ της Σουσπίρια από πολλές
ταινίες κυρίως εκείνες του γερμανικού εξπρεσιονισμού. Τα χρώματα απτο Η Χιονάτη και οι Επτά Νάνοι (1937) του Ντίσνεϊ.
Αν και το σύστημα της Technicolorείχε αποσυρθεί (λόγο της χρονοβόρας και ακριβής επεξεργασίας
του φιλμ) , ο Αρζεντο κατόρθωσε να χρησιμοποιήσει ένα μηχάνημα που είχε παραμείνει
στη Ρώμη.
Αν και η φωτογραφία αποτελεί το ένα από τα δυο σημαντικότερα
στοιχεία που συνέβαλαν στην επιτυχία της Σουσπίρια , το άλλο ήταν σίγουρα η μουσική
της.
Θεωρήθηκε από πολλούς το κορυφαίο σημείο της δισκογραφίας
των Goblinκαι ένα απ τα καλύτερα soundtrackπου γραφτήκαν για ταινία τρόμου.
*Οι Στεφανία Καζινι περιγράφει τη σκηνή του θανάτου της ως πραγματικό
εφιάλτη, καθώς μέχρι το γύρισμα δεν γνώριζε με ποιον τρόπο θα πέθαινε.. Όταν έφτασε
η ώρα , είδε το δωμάτιο γεμάτο από ρολά σύρματος , ενώ ο Αρζεντο την παρότρυνε
να πέσει μέσα σε αυτά και απλώς να προσπαθήσει να κινηθεί.
Υπακούοντας , ανακάλυψε ότι δεν μπορούσε να κινηθεί και ότι όσο
προσπαθούσε , τόσο περισσότερο μπλεκόταν , κάτι που έκανε την εμπειρία πραγματικά
οδυνηρή για εκείνη. Η σκηνή γυρίστηκε μονάχα μια φορά….
* Η Τζέσικα Χαρπερ (πρωταγωνίστρια) απέρριψε έναν απ
τους δευτεραγωνιστικους ρόλους στο Νευρικό Εραστή του Γουντι Άλεν για να πρωταγωνιστήσει
στο Σουσπίρια.
*Τα πόμολα στις πόρτες της σχόλης είχαν τοποθετηθεί στο ύψος
του κεφαλιού των κοριτσιών μόνο και μόνο για να δείχνουν μικρότερες ηλικιακά.
* * Οι περιπέτειες με την λογοκρισία δεν υπήρξαν τυχαίες ,
και ήδη από την δεκαετία του 80 η Σουσπίρια ήταν δυσεύρετη στην αυθεντική της μορφή.
An early 80's soul classic taken from the Philadelphia group's
self-titled 1981 debut album. The B-side is an instrumental cut "MT.
AIRY GROOVE" taken from their 1982 sophomore album "WE ARE ONE"
Alfonso Carlos Santisteban (Madrid, 1943 - Málaga, 2013) was
a Spanish film soundtracks and library music composer, arranger,
producer and orchestra leader.
Focused on lounge and easy listening and on Soul-Jazz Funk,Bossa Nova, Pop & Psychodelic. He composed soundtracks to over 100 movies.