Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

Αναδελτα 1971




Όταν ο Γιάννης Κιουρτσόγλου αποχώρησε από τους Πελόμα Μποκιου, προχώρησε στη δημιουργία ενός άλλου σχήματος, των Αναδέλτα. Στους Αναδέλτα συμμετείχαν επίσης ο Γιώργος Τρανταλλίδης [τύμπανα, μόλις είχε φύγει από τους Socrates], Μίκης Μίχος [μπάσο, πρώην μέλος των First] και ο Νίκος Λογοθέτης [πλήκτρα, πρώην μέλος των Πελόμα Μποκιου].

To group δημιουργήθηκε το καλοκαίρι του 1971 και τον Απρίλη της επόμενης χρονιάς κυκλοφόρησαν το μοναδικό τους single με τα τραγούδια "Ιστορίες Για Θεριά / Η Μαριάννα Από Την Κοζάνη" [Lyra 1399]. Ο Γιάννης Κιουρτσόγλου έπαιζε στη διάρκεια της δεκαετίας του '60 στους Loubogg, που είχαν ηχογραφήσει το υπέροχο "She's Cool".

Στο περιοδικό Επίκαιρα που κυκλοφόρησε στις 5/11/1971, ο Γιάννης Κιουρτσόγλου συνεντευξιαζόταν με τον Γιάννη Πετρίδη, όπου μεταξύ άλλων περιέχονταν και τα εξής: 

Υπάρχει ελληνική pop;

"Η ελληνική pop είναι μια έκφραση που τη χρησιμοποιούσα κι εγώ συχνά, χωρίς να ξέρω τι θέλω να πω. Νομίζω ότι οι διάφορες ορολογίες όπως jazz, rock, ρεμπέτικο, ελαφρολαϊκό, χρησιμοποιούνται για να δώσουν ιδιότητες σε μια κατηγορία μουσικής. Ετσι, δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω πώς το "pop" δένει με το "ελληνική." Το μόνο που κατάλαβα είναι ότι οι περισσότεροι εννοούν τα συγκροτήματα με ηλεκτρονικά όργανα πού είτε αντιγράφουν τους ξένους βάζοντας ελληνικό στίχο στα ξένα τραγούδια είτε προσπαθούν να βρουν ένα νέο δρόμο που να ταιριάζει στα σημερινά ελληνικά δεδομένα. Την πρώτη περίπτωση θα την αγνοήσω. Όσο για τη δεύτερη, θα αναφέρω την πρωτοπορία του Σαββόπουλου με το "Περιβόλι Του Τρελού". Σε μας τους υπόλοιπους απομένει να συνεχίσουμε." 

Για την ξένη μουσική κίνηση ποια είναι η γνώμη σου; 

"Γύρω από αυτήν δεν έχω να πω πολλά. Εμείς δεν έχουμε να κερδίσουμε παρά μόνο την εμπειρία της τεχνικής τελειοποιήσεως ως προς την εκτέλεση. Ως προς τον ψυχολογικό και κοινωνικό προσανατολισμό των ξένων... ας τους αφήσουμε να παιδεύονται με το Βιετνάμ και τα ναρκωτικά τους. Το "πιστεύω" μου περικλείεται μέσα στους στίχους μου:

"Γι' αυτό κι εγώ δε σου μιλώ
για μακρινούς πολέμους
γιατί έχω το δικό μου καημό...".

Αναδημοσιευση αρθρου περιοδικο Zoo τευχος 2 Μαρτιος - Απριλιος 1997.

Taste :

Ανάδελτα - Ιστορίες Για Θεριά

By Electric Looser


Δεν υπάρχουν σχόλια: