Label : EMI
Value :
Μετά τη λήξη μιας συναρπαστικής συναυλίας του ένας φανατικός θαυμαστής του Πουλικάκου δήλωσε γι' αυτόν ότι "ο ίδιος αντιμετωπίζεται από το κοινό του ροκ με την ίδια θερμή ανταπόκριση που γνωρίζει ο Καζαντζίδης στο λαϊκό χώρο". Κι όσο κι αν θεωρηθεί ίσως υπερβολικός αυτός ο χαρακτηρισμός, ωστόσο εμπεριέχει εύστοχα τον μύθο που τον ακολουθεί εδώ και δεκαετίες στο ταξίδι του μέσα στον πνεύμονα της ελληνικής ροκ σκηνής. Γεννημένος το 1942 στην Αθήνα γαλουχήθηκε από νεαρή ηλικία στη φιλοσοφία του ροκ εν ρολ έχοντας την ακουστική του αίσθηση ανοιχτή σε κάθε νέα μουσική πρόταση που άρχιζε να κατακλύζει εκείνη τη περίοδο το χώρο. Η ένταξή του κυρίως σ' αυτόν παρά οι ικανότητες του σαν μπασίστα τον έφεραν το καλοκαίρι του '67 να βαφτίζεται μέλος των ιστορικών MGC, στους οποίους ανέλαβε λίγους μήνες αργότερα καθαρά το πόστο του ερμηνευτή. Στο νέο του ρόλο με το γκρουπ ηχογράφησε μία έξοχη διασκευή του" Foxy Lady" του Jimmy Hendrix αλλά όταν αυτό οδηγήθηκε στη διάλυση στα τέλη της δεκαετίας, ο ίδιος έφυγε για διάστημα ενός περίπου έτους στην Αγγλία.
Γύρω στα μέσα του 70 επέστρεψε για να δρομολογήσει την ίδρυση μιας από τις σπουδαιότερες ροκ μπάντες για τα σέβεντυς τους Εξαδάκτυλο. Μετά τη διάσπαση κι αυτού του σχήματος από το οποίο πέρασαν έξοχοι μουσικοί, το 74 επιχείρησε να συστήσει ένα νέο ανάλογο σύνολο τους Αχ-Βαχ, που είχε όμως διάρκεια μόνον λίγων μηνών αφού τα διάφορα προβλήματα που ταλάνιζαν τη σκηνή φάνταζαν αξεπέραστα. Εγκαταλείποντας τα σχέδια πλέον για τη δημιουργία άλλου γκρουπ, ξεκίνησε αυτή τη περίοδο να ηχογραφεί σποραδικά το υλικό που θα κοσμούσε τη πρώτη του σόλο δισκογραφική απόπειρα και η οποία τελικά ολοκληρώθηκε και εμφανίσθηκε στο εμπόριο την άνοιξη του 76. To LP "" στο οποίο συμμετείχε ένα πλήθος εκλεκτών μουσικών με επικεφαλής αυτούς των προηγούμενων σχημάτων του όπως οι Δήμης Παπαχρήστου, Δημήτρης Πολύτιμος, Λάκης Διακογιάννης και Σταμάτης Σπανουδάκης καθώς και οι Γιάννης Κιουρτσόγλου, Παύλος Σιδηρόπουλος, Λουκάς Σιδεράς, Γιάννης Σπάθας και Βασίλης Ντάλλας μεταξύ άλλων, ήταν ποτισμένο με έξοχες"ζαππικές" επιδράσεις, κατέγραφε ρεαλιστικά αλλά και σαρκαστικά το κλίμα της εποχής και δίκαια χαρακτηρίσθηκε ως ένα από τα αριστουργήματα της εγχώριας ροκ σκηνής.
Εκτός από τη μουσική του δράση ο Πουλίκας δρομολόγησε και μία παράλληλη κινηματογραφική πορεία που άνοιξε το κύκλο της το 73 με τη συμμετοχή του στο φιλμ "Φόνισσα" του Κώστα Φέρρη και ακολούθησε με τη παρουσία του στις ταινίες "Διαδικασία" του Δήμου θέου το 76, "Χάππυ Νταίη", του Παντελή Βούλγαρη το ίδιο έτος, "Οι Τεμπέληδες Της Έφορης Κοιλάδος" του Νίκου Παπαγιωτόπουλου το 78 και σε δεκάδες άλλες ακόμα. Οι πολλαπλές αυτές δραστηριότητες του θα εμπλουτισθούν το 75 και με μία σειρά εξαιρετικών ραδιοφωνικών εκπομπών στο δεύτερο κρατικό πρόγραμμα που είχαν το τίτλο "Ο θείος Νώντας...". Συγχρόνως στη διάρκεια του ίδιου έτους πήρε μέρος μάλλον τυχαία στην ηχογράφηση του LP "ΕΛΛΑΔΕΞ" των Γιάννη Κιουρτσόγλου και Γιάννη Λογοθέτη, μέσα από το οποίο κυκλοφόρησε και το μοναδικό του σόλο 45άρι το σατυρικό "Πολύ Ωραίο Στυλ", που αναδείχθηκε σαν μία ιδανική πρόταση μέσου των ερτζιανών για ένα δροσερό πρωινό ξύπνημα...
Τρία χρόνια αργότερα έζησε ίσως τη πιο δυσάρεστη εμπειρία της ζωής του όταν προφυλακίζεται για ένα εξάμηνο περίπου ως ύποπτος για τον "περίεργο θάνατο" της πρώην συζύγου του αλλά τελικά αθωώνεται με βούλευμα μετά από πολυετή προσωπική δικαστική ταλαιπωρία. Τον Ιούνιο του 79 ο Πουλικάκος μαζί με μία ομάδα επίλεκτων μουσικών δίνει στο χώρο του Β Γυμνασίου του Ζωγράφου μία συναυλία, η οποία δισκογραφήθηκε και αποτέλεσε μία ιστορική κατάθεση για το νέο δυνάμωμα της σκηνής εκείνο τη χρονική στιγμή. Σ'αυτήν μεταξύ άλλων είχε ερμηνεύσει και το αδιαφιλονίκητο του ανκόρ το "Υπάρχω" του Στέλιου Καζαντζίδη αλλά η συγκλονιστική διασκευή δεν εντάχθηκε στο δίσκο για καθαρά τεχνικούς λόγους. Στα 80'ς ο ίδιος σχημάτισε διάφορα βραχύβια σύνολα όπως τους Παραμύθι Χωρίς Όνομα και τα Αδέσποτα Σκυλιά που τον συνοδεύουν στις λάϊβ μυσταγωγίες του. Στην επόμενη δεκαετία εκτός από τις τηλεοπτικές ενασχολήσεις του, στο τομέα αυτό τον βοηθούν πότε μέλη των Απροσάρμοστων κι άλλοτε έμπειροι μουσικοί που τους ονόμασε Πουρόκερς......
Τον Σεπτέμβριο του '97 στα πλαίσια των εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης "Θεσσαλονίκη '97", θα επανασχηματίσει τους μυθικούς MGC μαζί με τον Δημήτρη Πολύτιμο και θα εμφανισθούν στο "Nostalgia - Party" που πραγματοποιήθηκε στη πλαζ Αρετσού της Καλαμαριάς. Ωστόσο όλη αυτή τη χρονική περίοδο το πολυαναμενόμενο δεύτερο στούντιο LP του δεν εκδόθηκε ποτέ εξ αιτίας διαφόρων αιτιών σύμφωνα με τις φήμες, επιτείνοντας όμως έτσι τον μύθο που περιβάλει αυτόν τον βετεράνο του ελληνικού ροκ.By N. Δηματατης
P.s 1 Check Δημητρης Πουλικακος Μαης του 68
Value :
Μετά τη λήξη μιας συναρπαστικής συναυλίας του ένας φανατικός θαυμαστής του Πουλικάκου δήλωσε γι' αυτόν ότι "ο ίδιος αντιμετωπίζεται από το κοινό του ροκ με την ίδια θερμή ανταπόκριση που γνωρίζει ο Καζαντζίδης στο λαϊκό χώρο". Κι όσο κι αν θεωρηθεί ίσως υπερβολικός αυτός ο χαρακτηρισμός, ωστόσο εμπεριέχει εύστοχα τον μύθο που τον ακολουθεί εδώ και δεκαετίες στο ταξίδι του μέσα στον πνεύμονα της ελληνικής ροκ σκηνής. Γεννημένος το 1942 στην Αθήνα γαλουχήθηκε από νεαρή ηλικία στη φιλοσοφία του ροκ εν ρολ έχοντας την ακουστική του αίσθηση ανοιχτή σε κάθε νέα μουσική πρόταση που άρχιζε να κατακλύζει εκείνη τη περίοδο το χώρο. Η ένταξή του κυρίως σ' αυτόν παρά οι ικανότητες του σαν μπασίστα τον έφεραν το καλοκαίρι του '67 να βαφτίζεται μέλος των ιστορικών MGC, στους οποίους ανέλαβε λίγους μήνες αργότερα καθαρά το πόστο του ερμηνευτή. Στο νέο του ρόλο με το γκρουπ ηχογράφησε μία έξοχη διασκευή του" Foxy Lady" του Jimmy Hendrix αλλά όταν αυτό οδηγήθηκε στη διάλυση στα τέλη της δεκαετίας, ο ίδιος έφυγε για διάστημα ενός περίπου έτους στην Αγγλία.
Γύρω στα μέσα του 70 επέστρεψε για να δρομολογήσει την ίδρυση μιας από τις σπουδαιότερες ροκ μπάντες για τα σέβεντυς τους Εξαδάκτυλο. Μετά τη διάσπαση κι αυτού του σχήματος από το οποίο πέρασαν έξοχοι μουσικοί, το 74 επιχείρησε να συστήσει ένα νέο ανάλογο σύνολο τους Αχ-Βαχ, που είχε όμως διάρκεια μόνον λίγων μηνών αφού τα διάφορα προβλήματα που ταλάνιζαν τη σκηνή φάνταζαν αξεπέραστα. Εγκαταλείποντας τα σχέδια πλέον για τη δημιουργία άλλου γκρουπ, ξεκίνησε αυτή τη περίοδο να ηχογραφεί σποραδικά το υλικό που θα κοσμούσε τη πρώτη του σόλο δισκογραφική απόπειρα και η οποία τελικά ολοκληρώθηκε και εμφανίσθηκε στο εμπόριο την άνοιξη του 76. To LP "" στο οποίο συμμετείχε ένα πλήθος εκλεκτών μουσικών με επικεφαλής αυτούς των προηγούμενων σχημάτων του όπως οι Δήμης Παπαχρήστου, Δημήτρης Πολύτιμος, Λάκης Διακογιάννης και Σταμάτης Σπανουδάκης καθώς και οι Γιάννης Κιουρτσόγλου, Παύλος Σιδηρόπουλος, Λουκάς Σιδεράς, Γιάννης Σπάθας και Βασίλης Ντάλλας μεταξύ άλλων, ήταν ποτισμένο με έξοχες"ζαππικές" επιδράσεις, κατέγραφε ρεαλιστικά αλλά και σαρκαστικά το κλίμα της εποχής και δίκαια χαρακτηρίσθηκε ως ένα από τα αριστουργήματα της εγχώριας ροκ σκηνής.
Εκτός από τη μουσική του δράση ο Πουλίκας δρομολόγησε και μία παράλληλη κινηματογραφική πορεία που άνοιξε το κύκλο της το 73 με τη συμμετοχή του στο φιλμ "Φόνισσα" του Κώστα Φέρρη και ακολούθησε με τη παρουσία του στις ταινίες "Διαδικασία" του Δήμου θέου το 76, "Χάππυ Νταίη", του Παντελή Βούλγαρη το ίδιο έτος, "Οι Τεμπέληδες Της Έφορης Κοιλάδος" του Νίκου Παπαγιωτόπουλου το 78 και σε δεκάδες άλλες ακόμα. Οι πολλαπλές αυτές δραστηριότητες του θα εμπλουτισθούν το 75 και με μία σειρά εξαιρετικών ραδιοφωνικών εκπομπών στο δεύτερο κρατικό πρόγραμμα που είχαν το τίτλο "Ο θείος Νώντας...". Συγχρόνως στη διάρκεια του ίδιου έτους πήρε μέρος μάλλον τυχαία στην ηχογράφηση του LP "ΕΛΛΑΔΕΞ" των Γιάννη Κιουρτσόγλου και Γιάννη Λογοθέτη, μέσα από το οποίο κυκλοφόρησε και το μοναδικό του σόλο 45άρι το σατυρικό "Πολύ Ωραίο Στυλ", που αναδείχθηκε σαν μία ιδανική πρόταση μέσου των ερτζιανών για ένα δροσερό πρωινό ξύπνημα...
Τρία χρόνια αργότερα έζησε ίσως τη πιο δυσάρεστη εμπειρία της ζωής του όταν προφυλακίζεται για ένα εξάμηνο περίπου ως ύποπτος για τον "περίεργο θάνατο" της πρώην συζύγου του αλλά τελικά αθωώνεται με βούλευμα μετά από πολυετή προσωπική δικαστική ταλαιπωρία. Τον Ιούνιο του 79 ο Πουλικάκος μαζί με μία ομάδα επίλεκτων μουσικών δίνει στο χώρο του Β Γυμνασίου του Ζωγράφου μία συναυλία, η οποία δισκογραφήθηκε και αποτέλεσε μία ιστορική κατάθεση για το νέο δυνάμωμα της σκηνής εκείνο τη χρονική στιγμή. Σ'αυτήν μεταξύ άλλων είχε ερμηνεύσει και το αδιαφιλονίκητο του ανκόρ το "Υπάρχω" του Στέλιου Καζαντζίδη αλλά η συγκλονιστική διασκευή δεν εντάχθηκε στο δίσκο για καθαρά τεχνικούς λόγους. Στα 80'ς ο ίδιος σχημάτισε διάφορα βραχύβια σύνολα όπως τους Παραμύθι Χωρίς Όνομα και τα Αδέσποτα Σκυλιά που τον συνοδεύουν στις λάϊβ μυσταγωγίες του. Στην επόμενη δεκαετία εκτός από τις τηλεοπτικές ενασχολήσεις του, στο τομέα αυτό τον βοηθούν πότε μέλη των Απροσάρμοστων κι άλλοτε έμπειροι μουσικοί που τους ονόμασε Πουρόκερς......
Τον Σεπτέμβριο του '97 στα πλαίσια των εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης "Θεσσαλονίκη '97", θα επανασχηματίσει τους μυθικούς MGC μαζί με τον Δημήτρη Πολύτιμο και θα εμφανισθούν στο "Nostalgia - Party" που πραγματοποιήθηκε στη πλαζ Αρετσού της Καλαμαριάς. Ωστόσο όλη αυτή τη χρονική περίοδο το πολυαναμενόμενο δεύτερο στούντιο LP του δεν εκδόθηκε ποτέ εξ αιτίας διαφόρων αιτιών σύμφωνα με τις φήμες, επιτείνοντας όμως έτσι τον μύθο που περιβάλει αυτόν τον βετεράνο του ελληνικού ροκ.By N. Δηματατης
P.s 1 Check Δημητρης Πουλικακος Μαης του 68
P.s 2 Η δημιουργια των M.G.C
Taste :
Δημήτρης Πουλικάκος – Σκόνη Πέτρες Λάσπη
Δημήτρης Πουλικάκος –
Χτεσινά Τραίνα
Download Lp
By Electric Looser
2 σχόλια:
Ti να πουμε για τον ΠΟΥΛΙΚΑ ? Η ΑΡΧΗ KAI ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ R&R
thank u for this MASTERPIECE!!!! το ειχα σε cd + vinyl αλλα τα εχασα με τις πολλες μετακομισεις!
Δημοσίευση σχολίου