Η τεράστια διεθνής προβολή των Aphrodite's Child δεν υπήρξε απλά ένα πυροτέχνημα στη σκηνή, αφού μετά τη διάλυση της σπουδαίας αυτής μπάντας, τόσο ο Βαγγέλης Παπαθανασίου όσο και ο Ντέμης Ρούσσος διέγραψαν ξεχωριστά ο καθένας τους μία εντυπωσιακή σόλο διαδρομή στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα. Γεννημένος το 1947 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, ο Ρούσσος σε μικρή ηλικία παρακολούθησε ένα τοπικό Ωδείο παίρνοντας τα πρώτα του μαθήματα στην εκμάθηση της κλασικής κιθάρας και της τρομπέτας. Στις αρχές της δεκαετίας των 60'ς θα υποχρεωθεί οικογενειακώς να έλθει στην Αθήνα, μετά τα γνωστά γεγονότα που συνέβησαν στην Αίγυπτο και οδήγησαν πολλούς ομογενείς να επιστρέψουν στην πατρίδα τους και περισσότερο από ανάγκη οικονομικής επιβίωσης ο ίδιος ξεκίνησε να παίζει με διάφορα σχήματα.
Το '64 προσχώρησε στους Idols ως μπασίστας ενώ δύο χρόνια μετά μεταπήδησε στους φιλόδοξους Minis οι οποίοι όμως είχαν σύντομη διάρκεια ζωής. Οσο κι αν φαίνεται παράξενο εκείνη τη περίοδο ο Ρούσσος απέφευγε να αναλάβει και χρέη ερμηνευτού στα σύνολα, γιατί θεωρούσε ότι η φωνή του ήταν πολύ ψιλή για το ρόλο αυτό. Αλλά όταν δημιουργήθηκαν οι We Five, που χαρακτηρίσθηκαν σαν το πρώτο αντίστοιχο "σούπερ - γκρουπ" της εγχώριας σκηνής, οι υπέροχες φωνητικές ικανότητες του ξεχώρισαν τόσο συναυλιακά όσο και δισκογραφικά. Αποκορύφωμα αυτής της εκτελεστικής του δεινότητας υπήρξε το 45άρι "When A Man Loves A Woman" που συναγωνίστηκε επάξια την αυθεντική κόπια.
Στα μέσα του "67 ο Βαγγέλης Παπαθανασίου εντυπωσιασμένος από αυτή την ερμηνευτική δεξιοτεχνία του Ρούσσου, τον κάλεσε και του εμπιστεύθηκε τα σχέδιά του για την ίδρυση ενός συγκροτήματος, που θα είχε ως βασικό του στόχο την έξοδο του στον διεθνή χώρο και την αναζήτηση μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας. Ένα έτος αργότερα σαν Aphrodite's Child θα σαρώσουν τα chart ενώ το εξαιρετικό φωνητικό ταλέντο του θα προκαλέσει ιδιαίτερη εντύπωση και θα δεχθεί τα πιο θερμά σχόλια από το κοινό και τους κριτικούς.
Ύστερα από μία θριαμβευτική πορεία με τη μπάντα που διήρκεσε περίπου τέσσερα χρόνια, το 72 ο Ρούσσος θ ακολουθήσει μια προσωπική πορεία που είχε ως αφετηρία της το LP "THE GREEK SIDE OF MY MIND", που θεωρείται και σαν η πλέον αξεπέραστη ποιοτικά δουλειά του μέχρι σήμερα. Όπως υποδηλώνει χαρακτηριστικά και ο τίτλος του άλμπουμ, οι συνθέσεις μέσα απ'αυτό ανέτρεχαν σε ελληνικά ηχητικά στοιχεία ενώ παράλληλα πάντρευαν έντεχνα τις φολκλορικές επιδράσεις με τη μελωδική ποπ. To "We Shall Dance" που ξεπήδησε μέσα από το LP οδηγήθηκε στις ψηλότερες θέσεις των ευρωπαϊκών καταλόγων ενώ στο ξεχωριστό αυτό δίσκο διασκεύαζε με ιδανικό τρόπο το "Αστέρι Του Βοριά" του Μάνου Χατζηδάκη και το "Τώρα Που Μεγάλωσα" του Κώστα Χατζή.
Κι αυτή υπήρξε μόνο η αρχή της εντυπωσιακής διαδρομής του αφού το επόμενο του LP "FOREVER AND EVER" που κυκλοφόρησε το 73, πραγματοποίησε εξαιρετικά θεαματικές πωλήσεις και καθιέρωσε τον Ρούσσο σ' ένα αστέρι πρώτου μεγέθους στο διεθνές μουσικό χρηματιστήριο. Συγχρόνως το διάστημα αυτό ο ίδιος υιοθέτησε μία σκηνική εμφάνιση με αφρικάνικες κελεμπίες, μία μόδα που αποδείχτηκε αρκετά πρακτική γι αυτόν αφού αφενός είχε παχύνει εντυπωσιακά κι αφετέρου το “ιματζ" αυτό έγινε αποδεκτό από το κοινό του, με αποτέλεσμα την ιδέα αυτή να την ακολουθήσει σ' όλη τη διάρκεια των σέβεντυς. Δύο χρόνια μετά το LP "FOREVER AND EVER" αναδείχθηκε σαν ένα "μπέστ - σέλλερ" και στη Μεγάλη Βρετανία, όπου εντάχθηκε στη δεύτερη θέση των πιο εμπορικών άλμπουμ ενώ συνολικά έμεινε στις λίστες αυτής της χώρας για 68 ολόκληρες εβδομάδες!
Το 76 με το ΕΡ "The Roussos Phenomenon", αναρριχήθηκε στη κορυφή των αγγλικών chart και αυτό το γεγονός αποτελεί μία ξεχωριστή στιγμή στη καριέρα του, αφού ελάχιστοι Ευρωπαίοι τραγουδιστές κατόρθωσαν να πετύχουν μέχρι τότε κάτι ανάλογο. Μέχρι το φινάλε αυτής της δεκαετίας ο Ρούσσος συνέχισε να κυριαρχεί στη διεθνή ποπ σκηνή ενώ το 77 ξανάσμιξε με τον Vangeli τις ανάγκες του LP "THE MAGIC OF DEMΙS ROUSSOS" διαλύοντας παράλληλα τις φήμες γύρω από τις σχέσεις τους. Στην επόμενη δεκαετία περιόρισε αρκετά τη δράση του ηχογραφώντας πιο αραιά δίσκους απ ότι στο παρελθόν. Λίγο όμως πριν το τέλος των 80'ς θα γνωρίσει εκ νέου μία μεγάλη επιτυχία κυρίως στη Γαλλία με το επτάϊντσο "On Ecrit Sur Les Murs \ που εκτοξεύθηκε στο No. 1 της χώρας αυτής και το οποίο είχε σαν θέμα του τη κατάργηση του τείχους του Βερολίνου, ένα γεγονός που σημειώθηκε τελικά λίγο μετά την έκδοση του δίσκου!
Taste :
By Electric Looser
2 σχόλια:
Παντως η απωλεια του μοναδικου Ελληνα τραγουδιστη που ακομα και τωρα ειναι γνωστος σε ολους στην Ευρωπη τουλαχιστον του περασε στα ψιλα των 'ΜΜΕ', οχι πως τους ενδιεφερε και πολυ, αλλου εχει μεροκαματο τωρα. Κριμα.
Σωστος.Αυτο ακριβως ειπα και γω.
Δημοσίευση σχολίου