Label : Odeon
Value :
Είχα αυτή την ανάρτηση στα προσεχώς. Με αφορμή την ανάρτηση
του Φώντα στο Δισκορυχειον αντιγράφω και εγώ το κείμενο απ το οπισθόφυλλο του δίσκου.
Ό αξέχαστος Νίκος Χατζηαποστόλου ανήκει ασφαλώς ανάμεσα στα
μεγάλα ονόματα της νεοελληνικής μουσικής και θεωρείται ως ένας από τούς κύριους
θεμελιωτές της Ελληνικής οπερέτας. Γεννήθηκε στην Αθήνα όπου και πέθανε τον
Αύγουστο του 1941.
Ή ζωή του μπορεί να χωριστή σε δύο μέρη. Στην πρώτη περίοδο
της νεανικής του ζωής γεμάτη αγωνία και στερήσεις, ώς την ώρα τής επιτυχίας. Ή
δεύτερη περίοδος αρχίζει το 1916 όταν ανέβηκε στο θέατρο «Παπαϊωάννου» ή πρώτη
του οπερέτα «Μοντέρνα καμαριέρα» και σημείωσε θριαμβευτική επιτυχία. "Από
τότε ή δόξα δεν τον εγκατέλειψε ποτέ.
Τα πρώτα βήματά του στην μουσική ό Νίκος Χατζηαποστόλου τα
έκανε ως τραγουδιστής στο θέατρο του Λεωνίδα Άρνιώτη (σημερινή Λυρική Σκηνή).
Αργότερα συνεργάσθηκε με το «Ελληνικό Μελόδραμα» του Διονυσίου Λαυράγκα ώς
βαθύφωνος. Την ίδια εποχή παρουσίασε τις πρώτες του συνθέσεις. Ήταν οι γνωστές
καντάδες «Θα κόψω ρόδα» και τα «Κοραλλένια χείλη σου».
Ό Νίκος Χατζηαποστόλου σπούδασε μουσική στο Ωδείων Λόττνερ
(σημερινό Ελληνικό ωδείο) μέ τον περίφημο Γερμανό Καθηγητή Μπέμμερ και πήρε το
πτυχίο του με άριστα. Παραλλήλως ασχολήθηκε με την εκκλησιαστική μουσική και
διηύθυνε την χορωδία της Αγίας Ειρήνης μια ολόκληρη δεκαετία και έγραψε πολλές
εκκλησιαστικές συνθέσεις γιά χορωδία.
"Όταν άρχισε όμως να γράφει μουσική για το θέατρο αφοσιώθηκε στην Οπερέτα την οποίαν υπηρέτησε με αφοσίωση ως το τέλος της ζωής του και χάρισε στο Ελληνικό ρεπερτόριο μερικές από τις μεγάλες επιτυχίες όπως «Ή γυναίκα του δρόμου» «Οι Απάχηδες των Αθηνών» «Το κορίτσι της γειτονιάς» «Ή πρώτη αγάπη» κ.ά. Συνολικά ό Νίκος Χατζηαποστόλου έγραψε περισσότερες από 40 οπερέτες και 500 αυτοτελή τραγούδια, πολλά από τα όποια βραβεύτηκαν σε μουσικούς διαγωνισμούς και έγιναν δημοφιλή, με αλλεπάλληλες εκδόσεις στην χώρα μας και στο εξωτερικό. Επίσης δεκάδες συναυλιακά τραγούδια και άλλες συνθέσεις.
Το Καλλιτεχνικό πιστεύω του συνθέτη του «Αγωγιάτη» ήταν ή
δημιουργία καθαρά ελληνικής μουσικής, χωρίς ξένες επιδράσεις, Γι' αυτό και πολέμησε
με συνέπεια κάθε ξένη επίδραση στην τέχνη των ήχων και έδωσε στις δικές του
συνθέσεις ένα χρώμα Ελληνικό και μάλιστα Αθηναϊκό.
Λίγο καιρό πριν πεθάνει ο Νίκος Χατζηαποστόλου είχε αρχίσει να
σχεδιάζει μια όπερα βασισμένη στην δική του μεγάλη επιτυχία «Ό Κατάδικος». Ό
θάνατος όμως δεν του επέτρεψε να ολοκλήρωση το έργο του αυτό, πού θα ήταν
ασφαλώς αντάξιο της μουσικής του ιδιοφυΐας.
Ό εμπνευσμένος Μουσουργός έφυγε από αυτόν τον κόσμο σε
ηλικία 57 ετών, στην ώρα της δημιουργικής του ωριμότητας.
Κι' όπως ξεκίνησε την ανοδική του πορεία με το τραγούδι,
πάλι με το τραγούδι στα χείλη έκλεισε τα μάτια του. Μισή ώρα προ του θανάτου
του, ό αξέχαστος συνθέτης και μαέστρος σιγοτραγουδούσε κάποια νέα σύνθεση του
και διηύθυνε με το χέρι του κάποια αόρατη ορχήστρα, ίσως την ορχήστρα της αιωνιότητας
πού την κέρδισε με την μουσική του.
Υπόθεσης του έργου
Ή Φιφή ένα φτωχό και ευγενικό κορίτσι, μένει ορφανή και για να
κερδίσει το ψωμί της εργάζεται ως μοδίστρα. Αργότερα όμως ή θεία της
Ζαφειρούλα, μια γερασμένη αρτίστα του καμπαρέ την παρασύρει και την ρίχνει στην
ζωή της νύχτας και της κραιπάλης. "Έτσι ή Φιφή δεν αργεί να γίνει
τραγουδίστρια σε καμπαρέ, οπού γνωρίζει τον πρώτο της έρωτα στο πρόσωπο του
δικηγόρου Τάκη Μαρίνη. Είναι όμως επιπόλαιος ό Μαρίνης και εγκαταλείπει την
Φιφή για να παντρευτεί την πλούσια Τούλα. Απογοητευμένη εκείνη αποφασίζει να εγκατάλειψη
το καμπαρέ και ξαναγυρίζει στην τίμια δουλειά της μοδίστρας. Πουλά τα χρυσαφικά
της και ότι άλλο έχει και ανοίγει ένα μικρό ατελιέ ραπτικής.
Πέρασαν μερικά χρόνια και ή Φιφή έχει γίνει πλούσια και ή
πιο περιζήτητη μοδίστρα της Αθήνας με το όνομα Λίζα. Μια από τις πελάτισσές της
είναι και ή Τούλα Μαρίνη, σύζυγος του πρώην φίλου της Τάκη, ή όποια προσκαλεί την
Λίζα σ' ένα αποκριάτικο χορό, εκείνη δέχεται την πρόσκληση για να μπορέσει να ξανά
δει μια φορά τον πάντοτε αγαπημένο της Τάκη. Εκείνος πάλι πού έχει σπαταλήσει την
προίκα της Τούλας, χωρίς εκείνη να το ξέρει, σε άτυχες επιχειρήσεις, θυμάται
πάντα και αγαπά την Φιφή. Την ώρα του χορού κάποιο ύποπτο υποκείμενο ό Πλουτίδης
προκαλεί ένα σκάνδαλο και απειλεί τον Τάκη για τα χρήματα πού του οφείλει. Τότε
επεμβαίνει ή Φιφή (Λίζα) και λέει ότι τα χρήματα αυτά της τα είχε δανείσει ό
Τάκης για ν' άνοιξη το ατελιέ της και αναλαμβάνει να δώσει η ίδια όλο το ποσόν
στον Πλουτίδη.
Ό Τάκης μένει κατάπληκτος με την χειρονομία της Λίζας στο
πρόσωπο της όποιας αναγνωρίζει την παλιά του αγαπημένη. Της ζητά λοιπόν να
ζήσουν μαζί και να ξαναζωντανέψουν την παλιά τους αγάπη, νομίζοντας οτι μετά το
επεισόδιο ή Τούλα θα τον εγκαταλείψει.
Ή Φιφή όμως θα θυσιαστή και πάλι για την ευτυχία του αγαπημένου
της Τάκη. Του λέει ότι είναι αργά και ότι πρέπει να ξαναγυρίσει στην γυναίκα
και στην κόρη του. Και ακούγεται πριν χωριστούν το αριστουργηματικό ρεφραίν
«Καρδιά απ' Αγάπη ορφανή, μοιάζει της άνοιξης λουλούδι μαραμένο».
Ό Τάκης μένει με την γυναίκα του και το παιδί τους. Και ή
Λίζα με την ανάμνηση της πρώτης και αγνής αγάπης της, φεύγει από κοντά του για
πάντα...
Taste :
Νικος Χατζηαποστολου - Καρδια απ'αγαπη ορφανη
7 σχόλια:
Γεια σου Βαλάντη. Θα βάλω το βίντεο και στο Δισκορυχείον...
Γεια σου Φωντα. Να κανεις οτι θελεις νο προμπλεμ.
Συγχαρητηρια για το blog!!!! Αν ενδιαφερεσαι για 45αρια δεκαετιας 50&60 επικοινωνησε μαζι μου
Καλησπέρα και σε ευχαριστω για το σχόλιο. Να επικοινωνήσω μαζί σου πως; Αν θες γράψε το mail σου εδώ σε σχόλιο δεν θα το αναρτησω για να μπορέσω να επικοινωνήσω
Καλησπέρα & Χρόνια πολλά , όμορφη ανάρτηση όπως και ολόκληρο το blog... μήπως να ανανεώσετε τον σύνδεσμο για τα 4 τραγούδια και μήπως υπάρχουν κάπως και τα άλλα 4 του δίσκου αυτού? Ευχαριστώ Πολύ !
Καλησπερα χρονια πολλα κι ευχαρσιτω για το σχολιο.Εχω καποιο προβλημα με την καρτα ηχου και μου βγαζει καποιο βομβο στο rip. Αν λυσω το θεμα αυτο θα το ξανα ανεβασω.Σ ευχριστω και συγνωμη!
Εγώ ευχαριστώ !!
Δημοσίευση σχολίου