Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014

Greek Pearls forever… (ένα κείμενο που ακούγεται!)

Η Έρρικα και η Μαργαρίτα Μπρόγιερ υπήρξαν ένα από τα καλύτερα και δημοφιλέστερα ντουέτα στην νυχτερινή Αθήνα της δεκαετίας του ’60. Εμφανίστηκαν σε πολλές Ελληνικές ταινίες της εποχής δίνοντας μ” αυτό τον τρόπο το στίγμα τους για το πώς διασκέδαζαν οι νέοι. Το συγκεκριμένο single κυκλοφόρησε το 1965 από τη δισκογραφική εταιρεία Philips και οι δύο «πλευρές» του εμφανίζονται στην ταινία «Teddy Boy αγάπη μου» του Γιάννη Δαλιανίδη, σε μια συμπαραγωγή των Θ. Δαμασκηνός – Β. Μιχαηλίδης και της Φίνος Φιλμ, της ίδιας χρονιάς. Η Έρρικα υπήρξε παντρεμένη με τον ηθοποιό Κώστα Βουτσά και γι” αυτό τα «ναζάκια» του ηθοποιού, που διακρίνουμε κατά την άφιξή της στην πίστα, τη στιγμή που αρχίζει το «Little Kiss», της πρώτης πλευράς, ίσως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα κομμάτια της εγχώριας pop σκηνής, με τη συνοδεία των Charms, στην κινηματογραφική του, αλλά και τη studio version. Τα κομμάτια έγραψε αλλά και σύνθεσε ο Μίμης Πλέσσας.

Οι Μπρόγιερ δεν είχαν τραγουδήσει πολλά κομμάτια στα Αγγλικά και για να γίνουμε πιο σαφείς, εκτός του συγκεκριμένου ακόμη ένα, το «My Boy Lollipop». Στη δεύτερη πλευρά, το «Teddy Boy’s shake» που ακούγοντάς το πάντα θα μας έρχεται, σαν εικόνα, η σκηνή όπου ο Κ. Βουτσάς με την Ζ. Λάσκαρη μπαίνουν σε κάποιο club της συμπρωτεύουσας και τα “δίνουν” κυριολεκτικά και βέβαια άξιο προσοχής οι χορευτικές φιγούρες της μελαχρινής κοπέλας, στην άκρη αριστερά της πίστας, αλλά και η ατάκα: “Παιδιά, στην άκρη, solo ο Άρης και η ντάμα του!’.

Οι Μπρόγιερ δεν είχαν τραγουδήσει πολλά κομμάτια στα Αγγλικά και για να γίνουμε πιο σαφείς, εκτός του συγκεκριμένου ακόμη ένα, το «My Boy Lollipop». Στη δεύτερη πλευρά, το «Teddy Boy’s shake» που ακούγοντάς το πάντα θα μας έρχεται, σαν εικόνα, η σκηνή όπου ο Κ. Βουτσάς με την Ζ. Λάσκαρη μπαίνουν σε κάποιο club της συμπρωτεύουσας και τα “δίνουν” κυριολεκτικά και βέβαια άξιο προσοχής οι χορευτικές φιγούρες της μελαχρινής κοπέλας, στην άκρη αριστερά της πίστας, αλλά και η ατάκα: “Παιδιά, στην άκρη, solo ο Άρης και η ντάμα του!’.

E. & M. Μπρόγιερ – Little Kiss

M. Πλεσσας – Teddy Boy Shake


Συνειρμικά αν το πάρουμε, τα κομμάτια που ανακαλούνται στη μνήμη μας όταν μιλάμε για ελληνικό κινηματογράφο στα sixties είναι αρκετά. Δύο τρία απ” αυτά όμως ξεσηκώ­νονται αμέσως από την ασπρόμαυρη ή έγχρωμη οθόνη του συνειδησιακού λαβυρίνθού μας. Μεταξύ αυτών και ένα από τα καλύτερα θέματα το «Crazy Girl / 007 Shake» με τα δύο κομμάτια να περιλαμβάνονται σε δύο διαφορετικές ταινίες. Το μεν «Crazy Girl» στο «Θαλασσιές Οι Χάντρες» (Φίνος Φιλμ 1967) και το δε «007 Shake» στο αρχικα στα «Ο Ξυπολητος Πριγκηψ» (Φίνος Φιλμ 1966) και αργότερα στο «Μαριχουάνα Στοπ» (Φίνος Φιλμ 1971). Και αυτα τα δύο οφείλουν την ύπαρξη τους στον Μίμη Πλέσσα. Χιλιοπαιγμένο χιλιοτραγουδισμένο μα πάνω απ” όλα χιλιοειδωμένο το «Crazy Girl» ακούγεται από την αιθέρια φωνή της Νέλλης Μάνου ενώ το all girl group της Ζωής Λάσκαρη παίζει play-back επί σκηνής τον τόσο απλό μα ξεσηκωτικό shake ρυθμό.

«Οι θαλασσιές οι χάντρες»

Κοφτά κιθαριστικά ακόρντα, τα τύμπανα να δίνουν το ρυθμό κι ένα βιμπράφωνο να παιχνιδίζει ανέμελα με την farfisa κάπου σ” ένα υπόγειο club της Πλάκας. Το συγκεκριμένο εκτός από τη δισκογραφική Zodiac κυκλοφόρησε και από την Philips, σε δύο εκτελέσεις, όπου η μία είναι λίγο πιο αργή σε ρυθμό, όμως με διαφορετικό flip side με τη φωνή της Αλέκας Κανελλίδου (πάλι στη Philips), που σε μια συνέντευξή της υποστήριξε ότι η δική της φωνή είναι εκείνη που ακούγεται στην ταινία.

Το «007 shake» άλλο ένα instro shake-άκι απ” αυτά που ανασύρουν αμέσως στη μνήμη μας τον αείμνηστο Β. Σειληνό και τις groovy dance φιγούρες του στο «Ο Ξυπολητος Πριγκηψ» ενω ανοίγει το 1971 την ταινία «Μαριχουάνα Στοπ» με τη χορευτική παρέα του Σειληνού να χορεύει σε κάποιο Πλακιώτικο στενό καθώς ο ρυθμός της κιθάρας απογειώνεται από τα πνευστά.
Όνειρα από celluloid και βινύλιο…

Αλέκα Κανελλίδου – Crazy Girl 

M.Πλεσσας – 007 Shake

Σημείωση: Κομμάτια απ το κείμενο προέρχονται απ το fanzine «Belle Vue τεύχος 4 2004″

By Electric Looser


Δεν υπάρχουν σχόλια: