Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2013

Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2013

Top 30 Δεκεμβριου 1972

Μοντερνο Τραγουδι και Τηλεορασις τευχος 321 Ιανουαριος 1972
  
Demis Roussos - We Shall Dance.

By Electric Looser


Θυμαμαι εκεινες τις γιορτες... 1972

Μοντερνο Τραγουδι και Τηλεορασις τευχος 321 Ιανουαριος 1972

By Electric Looser


Charley Musselwhite ‎– Stand Back! Here Comes Charley Musselwhite's Southside Band 1967 (Vanguard)

Label : Vanguard

Value :

Vanguard may have spelled his name wrong (he prefers Charlie or Charles), but the word was out as soon as this solo debut was released: here was a harpist every bit as authentic, as emotional, and in some ways as adventuresome, as Paul Butterfield.

Similarly leading a Chicago band with a veteran black rhythm section (Fred Below on drums, Bob Anderson on bass) and rock-influenced soloists (keyboardist Barry Goldberg, guitarist Harvey Mandel), Musselwhite played with a depth that belied his age -- only 22 when this was cut! His gruff vocals were considerably more affected than they would become later (clearer, more relaxed), but his renditions of "Help Me," "Early in the Morning," and his own "Strange Land" stand the test of time.

He let his harmonica speak even more authoritatively on instrumentals like "39th and Indiana" (essentially "It Hurts Me Too" sans lyrics) and "Cha Cha the Blues," and his version of jazz arranger Duke Pearson's gospel-tinged "Cristo Redemptor" has become his signature song -- associated with Musselwhite probably more so than with trumpeter Donald Byrd, who originally recorded the song for Blue Note. Goldberg is in fine form (particularly on organ), but Mandel's snakey, stuttering style really stands out -- notably on "Help Me," his quirky original "4 P.M.," and "Chicken Shack," where he truly makes you think your record is skipping.

Taste :

Charley Musselwhite ‎– Cha Cha the Blues

Download  Lp

By Electric Looser

 

Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2013

Η δημιουργια των M.G.C


Το πρώτο καθαρά rock  σχήμα της ελληνικής σκηνής, ήταν οι MGC  (Modern Greek Combo).Ξεκίνησαν στα μέσα περίπου της δεκαετίας του 60 παίζοντας στις “Εννέα Μούσες” . H πρώτη σύνθεση του group ήταν: Στέλιος Κατσαδωράκης [τύμπανα], Κώστας Ντόβας [μπάσο],Δημήτρης Μπεληγιάννης [κιθάρα], Δημήτρης Πολύτιμος [όργανο] και Δημήτρης  Τσεμπερόπουλος [φωνή]. Έπαιξαν επίσης σε  πολλά club της εποχής "Queen Anna" "Λεωνίδας" κ.ά. 

Είναι χαρακτηριστική η διήγηση του Δημήτρη Πουλικάκου, στο τεύχος 28 του Ποπ+ Ροκ, σύμφωνα με την οποία πολλές φορές ο μικρός Γιώργος Νταλάρας κατέβαινε από το "Αττικά" και έπαιζε στη θέση τους, όταν το group εμφανιζόταν στο "Λεωνίδα". Το Φλεβάρη του 1968, στον ίδιο χώρο είχε παίξει μαζί τους και ο Νίκος Παπάζογλου. Οι ΜGC ηχογράφησαν τρία singles για λογαριασμό της Music Box : “I’m Gonna Cut My Head / Summertime “ (Pan Vox 6078) “Miss Marele’s Theme / Blame The Talent In The Family” (MB 630) /  και “ I Don’t Want To Discuss It / Foxy Lady “ (Pan Vox 6099).

Στις συναυλίες τους  έπαιζαν ρεπερτόριο των Rolling Stones, Jimi Hendrix, Bob Dylan κ.ά.
Οι αλλαγές στη σύνθεση τους ήταν οι εξής: Το 1967 προσχωρούν οι Δημήτρης Πουλικάκος (μπάσο, τραγούδι) και Δημήτρης Βέλιτς (στην αρχή  στη θέση του Τσεμπερόπουλου και μετά drummer), Αντώνης Τριαντάφυλλου (μπάσο από τα τέλη τον ,οπότε ο Πουλικάκος γίνεται αποκλειστικά τραγουδιστής).

Το 1968, στη σύνθεση  προσχωρεί ο Γιάννης Πετροπουλάκης (μπάσο), ο Ιωάννης Πανταζής περνάει στη  θέση του drummer αντικαθιστώντας τον Βέλιτς και στη συνέχεια αντικαθίσταται από τον Λεωνίδα Αλαχαδάμη. Η σύνθεση του 1969 περιλαμβάνει εκτός του Πουλικάκου, τους ΤζίμηΤζιμόπουλο (τύμπανα) Βασίλη Ντάλλα (μπάσο),Γιάννη Κιουρτσόγλου (κιθάρα) και Τάκη Σέμπο (κιθάρα). Για κάποιο χρονικό διάστημα έπαιξε μαζί τους και ο Λάκης Τσαγγάρης. Στη Θεσσαλονίκη έπαιζαν συνήθως στο club “Χαβάη”.

Διαλυθήκαν το 1969 και από τις στάχτες του group γεννήθηκαν οι Εξαδάκτυλος.

Taste : 

MGC 1968 @ club "Λεωνιδας"
M.G.C - Fooxy Lady


By Electric Looser

Good Vibrations

Σκηνοθεσία: Lisa Barros D'Sa, Glenn Leyburn
Σενάριο: Colin Carberry, Glenn Patterson
Ηθοποιοί: Liam Cunningham, Jodie Whittaker, Dylan Moran, Andrew Simpson

Βρισκόμαστε στη δεκαετία του '70. Η αντιπαράθεση μεταξύ των πολιτικών ομάδων της Β. Ιρλανδίας για το αν η Β. Ιρλανδία θα υπάγεται στο Ηνωμένο Βασίλειο ή στην Ιρλανδία έχει φουντώσει ξανά από τα τέλη της δεκαετίας του '60 και το Μπέλφαστ αποτελεί πεδίο αναταραχών και διαδηλώσεων. Μέσα στα γεγονότα αυτά, ο Terri Hooley ( Dormes ), ο οποίος λατρεύει την μουσική, βλέπει τους φίλους του να ξεχνούν αυτά που τους ενώνουν και να διαλέγουν πλευρές. Με τη στήριξη της γυναίκας του Ruth ( Whitaker ), αποφασίζει να ανοίξει το δισκοπωλείο Good Vibrations. Σύντομα, αποφασίζει να κάνει το βήμα παραπέρα και να συστήσει στην πόλη του και το Ηνωμένο Βασίλειο την punk μουσική, κυκλοφορώντας δίσκους από συγκροτήματα όπως οι Rudi, Τhe Outcasts και The Undertones. Με όπλο την μουσική και την στήριξη της punk νεολαίας της πόλης, παρά τις προσωπικές θυσίες και έξοδα, ελπίζει να θυμίσει στους κατοίκους ότι τελικά τους ενώνουν πιο πολλά από αυτά που τους χωρίζουν.

Απ τα καλυτερα κομματια του Sonny Bono.


 Sonny Bono - Laugh At Me


Why can't I, be like any guy?
Why do they try to make me run?
Son of a gun, now.

What do they care, about the clothes I wear?
Why get their kicks from making fun, yeah

This world's got a lot of space
and if they don't like my face
It ain't me that's going anywhere, no

so I don't care
Let 'em laugh at me
If that's the fare
I have to pay to be free
then baby
Laugh at me, and I'll cry for you
and I'll pray for you
and I'll do all the things that the man upstairs says to do
I'll do 'em for you
I'll do 'em
I'll do 'em all for you

It's gotta stop someplace
It's gotta stop sometime

I'll make sure that she's mine
And maybe the next guy
that don't wear a silk tie
he can walk by and say "Hi"
say, "Hi"
instead of why
instead of why
instead of why babe
instead of why
what did I do to you
I don't know what to do



Taste :

 Official Good Vibrations Trailer
 


Download torrent & greek sub.

By Electric Looser

Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013

O.P.M.C. ‎– Amalgamation 1970 (Pink Elephant)



Label : Pink Elephant 

Value :

Very Good psychedelic folk bluesy with long tracks full of 60's vibe and drugged-out spacy guitar!!Though this is usually classified as a Dutch rock album by the few collectors who are aware of it, this early-‘70s LP in fact seems like a more natural emulation of British (and sometimes American) folk-rock music than many such productions of the era from Continental Europe.
In this case, there’s a good reason for that, as O.P.M.C. featured the talents of a Scotsman (Barrie Webb), along with those of Teun van der Slikke. The LP is fair, though not outstanding, folk and folk-rock with a moody streak and a stylistic unevenness that almost create the impression of being the work of more than one artist.

Sometimes it offers pastoral hippie musings, à la “I’ll Just Sit Here and Dream” and “Ballad of the Sun,” almost as if they’re trying to be a poppier Incredible String Band. “Easter Song,” by contrast, sounds like the late-‘60s Hollies trying to go a little folkier. Some of the brittle guitar work on “The Head” and “Fire Child” makes it seem not unlikely that Love’s Forever Changes could have been something of an influence. Yet more territory is covered by the Creedence Clearwater Revival-flavored blues-country-rock of “Sick and Tired,” and the Sonny Terry-like blues harmonica-motored instrumental “Train Thing.” It’s an undoubtedly diverse effort that lacks distinction more due to its average material than its eclectic scope. by venedos do rock.

Taste :

  O.P.M.C - The Head
 

O.P.M.C - Overture
 

 By Electric Looser

The Druids Of Stonehenge - Creation 1968 (Uni Records)

Label : Uni

Value :

The New York-based Druids of Stonehenge―frontman Dave Budge, guitarists Carl Hauser and Bill Tracy, bassist Tom Workman and drummer Steve Tindall―exemplified both the surly essence of teen garage-punk and the experimental spirit of psychedelia. The band formed in 1965 as a scrappy, R&B-influenced teen combo in the Rolling Stones/Pretty Things mold. By 1968, the Druids had fused psychedelia to their wild garage roots, relocated to the West Coast and signed with the UNI label.

The Druids of Stonehenge unveiled their retooled sound with Creation, which revealed the quintet to be one of the toughest, most imaginative outfits of its era, maintaining both a forceful, earthy edge and an ethereal air of mystery. Those qualities were manifested in Budge’s snarling, Jaggeresque vocals and the band’s tense, punchy playing, which elevated such memorable originals as “Six Feet Down,” “Earthless” and “Pale Dream,” as well as their distinctive reworkings of Bob Dylan’s “It’s All Over Now, Baby Blue,” Love’s “Signed D.C.” and Screamin’ Jay Hawkins’ “I Put a Spell on You.” 


Taste :

The Druids Of Stonehenge - Pale Dream 

Download Lp

By Electric Looser